Selecteer uw voertuig Merk Model Jaar  

ONZE GESCHIEDENIS

Meer dan 20 jaar ervaring in autowedstrijden op hoog niveau in dienst van particulieren.

 

In 20 jaar tijd behaalden David CURNEL en Bertrand WATY heel wat successen tijdens de meest prestigieuze races en kampioenschappen waardoor ze een echte referentie zijn op het vlak van ontwerp en ontwikkeling van motoren.

Het duo kon zich in het bijzonder onderscheiden in het informaticabeheer van motorgegevens doorheen een parcours van grote sportieve ontmoetingen:

- FIA GT (Lamborghini),
- WRC (wereldkampioenschap rally),
- 24u van Le Mans,
- LMES,
- Japan GT,
- 24u van Spa-Francorchamps,
- BTCS kampioenschap, ...

Omdat ze de expertise die ze op het hoogste niveau verkregen hebben ten dienste van particulieren wilden stellen, hebben David CURNEL en Bernard WATY DYNATEK opgericht, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de optimalisatie van elektronische boxen voor alle types voertuigen.

Ze leven de hoogste technologische en kwalitatieve vereisten na en beschikken over geavanceerde apparatuur, waaronder twee 4x4-vermogenstestbanken, uniek in België.

DYNATEK kent heel wat succes bij een steeds groter publiek. Het is al op 4 continenten aanwezig en het blijft zijn internationaal netwerk ontwikkelen.

Volgende

Hoogtepunten uit het palmares van David CURNEL en Bernard WATY als motormonteurs:

  • Wereldkampioenschap FIA GT1 2004 > 2008 // Lamborghini Murcialego V12 6L 
    Piloten: Jos Menten, Peter Kox, Stefan Mucke, Christophe Bouchut, Gianni Morbidelli, Norman Simon.
  • 12u Millenium Race GT1 in Maleisië // Lamborghini GT1
  • Kampioenschap Japan GT in Montegi in 2004 // Lamborghini GT1
  • Wereldkampioenschap LMES in LMGT1 // Lamborghini GT1
  • Wereldkampioenschap rally Gr N, Gr A en WRC // Toyota Team Europe
  • Nationale rallykampioenschappen met Toyota Celica Gr A en Toyota Corolla WRC
    Paraguay, Argentinië, Kenia, Polen, Hongarije, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Ierland, Australië
    Belgische rallypiloten : Melissa Debackere, Renaud Verreydt, Eric Wevers, Dominique Bruyneel
  • Belgisch kampioenschap Supertoerisme / Belgische productie 1995 > 1999 // Honda België en VZM
    Piloten : Didier de Radiguès, Patrick Snijers, Philippe Favre, Christophe Dechavanne, Vincent Vosse, Thierry Tassin, Alfred Hegerd, Gabriele Tarquini, Renaud Verreydt, Pierre-Alain Thiebaut, José Close
  • 24u van Spa Francorchamps 2004 // Porsche GT3 RS
    Piloten : Rudy Penders, Jean André, Eric Jamar
  • 24u van Spa Francorchamps FIA GT 2007 // Lamborghini GT1
    Piloten : Stefan Mucke, Christophe Bouchut
  • Kampioenschap BTCS 2005, 2006, 2007, 2008 // Peugeot Silhouette en BMW
    Piloten : Renaud Verreydt, Benoît Galant, Philippe Menage, Eric Jamar,…
  • Kampioenschap Belcar 
    Piloten : Pierre Yves Corthals, Jean-Pierre Van de Wauver
  • Kampioenschap ADAC GT Cup 1997, 1998 // Toyota MR II Turbo
  • 24u van Nurburgring // Renault Clio en Toyota MR II
  • Rally Raid met VW
Terug

ONZE HOOGTECHNOLOGISCHE EXPERTISE

Hoogwaardige dienstverlening die de professionaliteit van onze medewerkers combineert met een technische uitrusting die uniek is in België!

 

Naast de ervaring en competentie van de medewerkers kan DYNATEK ook bogen op een technische omkadering om u tegen te zeggen waardoor de onderneming zich profileert als de best uitgeruste in België.

Zo beschikken wij over de beste en meest recente infrastructuur met de best presterende apparatuur:


  • De nodige diagnostische apparatuur voor het lezen van de parameters van de werkende motor.

  • Analyse- en aanpassingsmateriaal voor de ECU-gegevens, aangepast aan de kenmerken van elk voertuig.
  • Vervangwagen beschikbaar voor klanten.
En ten slotte hebben wij ook twee 4x4-vermogenstestbanken waarmee we hoogwaardige herprogrammeringen kunnen uitvoeren en cartografieën kunnen optimaliseren waarbij de aangekondigde verbeteringen aan het vermogen nauwkeurig gedemonstreerd worden.
Volgende

Hoe werkt de vermogenstestbank?

Onze vermogenstestbanken zijn aangesloten op een computer en uitgerust met vier rollen met magneetremmen. Zo kunnen ze heel nauwkeurig de prestaties van een voertuig meten.

Zodra het voertuig beweegt op de rollen meet de bank en stelt hij vermogens- en koppelcurves op waarmee we de prestaties van de motor kunnen analyseren.  Die perfecte kennis van de imperfecties op die curves duidt aan waar we juist moeten ingrijpen om het rendement van uw motor te verbeteren. De cellen van de bank zijn ook uitgerust met een supersterk ventilatiesysteem waarmee de motor optimaal afgekoeld kan worden.

Voor elke herprogrammering stellen wij u een eerste test op de testbank voor zodat u exact weet wat uw voertuig waard is in oorspronkelijke staat. Na de herprogrammering voeren we een tweede test uit om de bekomen vermogens- en koppelverbetering te vergelijken.

De vermogenstestbank doet zo zijn intrede in de procedure van elke herprogrammering: het is namelijk onmogelijk om de toename van het vermogen correct te evalueren op de weg!

Terug
 

Yves Töller

Technical Support

 

David Curnel

Manager

 

Bernard Waty

Manager

 

Laura Schmitz

Sales & Marketing Manager

This website uses cookies and gives you the control over what you want to activate.